Berg och dalbana

Mycket har minst sagt hänt en del sen sist, jag har varit helt sjukt deppig och helt sjukt glad om vart annat. 
 
Börjar med min fredag i Dunedin som var helt sjuk. Mötte upp Josh vid 3 tiden, då gick vi och köpte varsin flaska tequila och gick sedan hem till han. Studenterna hade en helt egen del av staden kan man säga och här bor alla i hus som man delar ju. Det kändes typ som en fristad hela området. Mötte säkert 5 random snubbar som han kände och som antingen hade sin Mexcicohatt redo eller som skulle komma på festen senare. Andra hälsade man glatt på. Väl hos Josh hade vardagsrummet flyttats ut och en handfull män satt redan redo med sina tequilaflaskor, hattar och mustascher i solen. Huset som 5 killar delade hade kulörta färger och var fint döpt till "The Playhouse". Med all rätt. Säg att klockan var 4 och pang så fullkomligt dominerade jag i tequila-pong och både citron, salt, apesin och kanel förtärdes tillsamans med vår dryck. Grabbarna hängde på taket och rätt vare va så va skishotten framme. Huset fylldes och ja, de blev en galen kväll som ni säkert kan gissa. Har varit på rätt mycket fester och så i min karriär, men detta är med på topp 3 listan utan tvekan. 
 
 
Lördagen var det meningen att vi skulle ut o slira igen. Men helt plötsligt hör jag inget mer från Josh och har inte gjort det sen dess. Detta gjorde mig såklart otroligt ledsen och irriterad. I samband med detta fick jag bakslag från sommarjobb, fick brutal ångest över att jag snart åker hem för jag inte har ett skit att komma hem till och typ ångest för att jag inte har ett liv. Liksom avundsjuk på vad de hade där. Har inte varit så deppig förut tror jag, kände inte igen mig själv. Som grädde på moset missade jag i söndags bussen till Invercargill och fick stanna en natt till. Allt löste sig bra och jag åkte istället till Queenstown igår! 
 
De gjorde jag rätt i. Var ju St Patricks Day igår och Queenstown är ju the city to be in så att säga. Träffade några tjejer som jag hängde med och det blev en galen toppenkväll! Träffade massa sköna människor. Blev efterfest hos ett gäng Australienska killar som var på bachelorresa. Min buss gick kl 07.05 imorse och de va inte de att jag inte hann i tid, men jag lyckades stå och vänta på fel ställe, IGEN! Började störtböla men hade tur som fick sova hos killarna. Australienska killar är tydligen de snällaste och omtänksammaste någonsin, de borde dela med sig av detta!! Idag begav vi oss även ut på vandring..... Ingen mat och inte många timmars sömn. De va ingen kul vandring alls faktiskt. Men de va trevligt med sällskap. Kändes som en skolklass som vandrade runt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0