Sluttampen

Sist jag skrev något här befann jag mig på ett hostel i Filippinerna. Nu har jag varit hemma en vecka. Jag vet inte riktigt om jag håller med om att borta är bra men hemma bäst, det är hur som helst jätteskönt att vara hemma. Jag tog med mig våren och har haft riktigt fina dagar här i Kristinehamn.

I eftermiddag åker jag till Oslo där jag ska spendera helgen. Ska bli riktigt kul de också, får se om det är där jag hamnar igen så småningom. Allt är ganska oklart just nu. Passar på o njuta av lugnet.

Ska knåpa ihop ett inlägg om Coron någon dag, såg att jag missat att skriva om det! Annars börjar bloggen lida mot sitt slut. Det har varit ett bra sätt för mig att spara minnen och skriva av mig på, och såklart för att hålla er lite uppdaterade. Känns konstigt att allt är över, jag vet iallafall att jag kommer åka tillbaks till Nya Zeeland en vacker dag och vem vet när man ger sig ut på nästa resa!

Näst sista dagen

Idag har det regnat en del. Har lett till ännu lite mer hemlängtan. Är nog för att de är så himla nära nu! Och för att Asien inte är alls samma sak som Nya Zeeland. Var lättare att resa solo där och jag trivdes så mycket bättre där. Skulle inte vilja fortsätta resa på egen hand nu. Är över lag inte så sugen på Asien och har väl egentligen aldrig varit. Men de betyder inte att ja inte kommer tillbaks!

Åkte trots det mulna vädret till en annan strand idag. Puka beach. De va nice och än har ja inte tröttnat på att bara ligga o löka på stranden. Ikväll var jag och käkade middag med Mimmi, Julia och Elin. Otroligt bussiga brudar och ännu en kväll med bra och billig mat. Efter maten skulle de och gadda sig, men jag valde istället att gå och göra pedikyr. Något jag aldrig gjort innan och antagligen inte kommer göra igen, man får passa på här!

Boracay dag 5

Ja här va de då ingen som hade varit inne och skrivit åt mig.. Dagarna bara rullar på och jag insåg att jag bara har 3 dagar kvar tills hemresan! De går ingen nöd på mig om man säger så.. Har vart sålig i magen, förkyld och allmänt sliten i kroppen så de har ju vart mindre kul. Man kan ju tro att de inte är så ansträngande att hänga på stranden hela dagarna, men faktum är att de är så fruktansvärt varmt så jag får typ panik bara av att röra på mig. (Obs, detta är inte ett klagomål, bara information!)

Mitt boende i Boracay de första 4 nätterna var helt perfekt, precis så som jag velat ha det. Mitt på stranden, på den lugna stranden så de var bara helt underbart. Världens goaste bartenders som serverade goa drinkar och såg efter mig så allt var bra!

Här har jag haft det helt ok!

Idag flyttade jag dock till hostel. Av ekonomiska själ, för jag är inte alls på vidare socialt humör. Har liksom mättnat på något vis.. Och trots att Boracay är känt för bra nattliv och så vidare så har jag inte haft sån lust att festa. Men i förrgår träffade jag hur som helst 3 svenska tjejer på en restaurang. Så igår hängde vi på stranden hela dagen med en drink i näven så gott som hela tiden. Dom hade hittat detta ställe där de hade drinkar och öl för 30 pesos som är typ 4kr. Helt okej pris kan man ju tycka. Riktigt härliga göteborgsbrudar och det var en utmärkt dag som toppades med gott restaurangbesök och mer drinkar hemma hos Jonas, Jonathan och Gustav som vi också träffade på stranden.

Boracay i övrigt är väldigt vackert. Vit mjölsand och turkost vatten. Synd att de är så otroligt mycket folk och överdrivet med försäljare bara. Massa restauranger, barer, souveniraffärer och massagestånd. Jag ska unna mig massage och manikyr innan jag åker hem! Kostar typ 50 kr för 1 timmas massage så man får passa på. Ska även ut på sån Island hopping som jag även var på i Coron, kanske imorgon.

Im alive

Ja, jag lever! Sitter på flygplatsen i Manila. Igen. Valde att åka från Coron till Boracay idag för att få lite mer semesterkänsla. Uppdaterar mer när jag känner för de.

Jogoya Japanese buffet restaurant

I Kuala Lumpurs lyxigaste galleria Starhill gallery åt jag ikväll den största och coolaste bufféen jag skådat i mitt liv. Går inte att förklara, men de fanns så mycket grejer att jag höll på o stressa ihjäl när ja kom in. Och deserter! Herregud, olika glasstånd, våfflor, bakelser, kakor, chokladfontän osv osv. Jag var ganska så mätt när jag lämnade ja..

Kuala Lumpur dag 1

Klockan är 06.53 här i Kuala Lumpur och jag är klarvaken och tänkte snart gå till gymet. Märks att man rest genom tiden, för Nya Zeeländsk tid är det dags att gå upp. Bra att jag tar tidszonerna lite i taget så kanske det inte blir lika tungt när jag kommer hem.

Kuala Lumpur är coolt, en sån där stad man bör besöka under sin livstid. Helt sinnessjukt varmt bara! Jag vill helst inte ha på mig några kläder när jag ska gå ut idag för jag höll på att avlida efter 5 minuter igår. Tur att jag ska gå i shoppingcentren idag där de istället har så mycket AC att man får nackspärr.

Igår var jag i China town vilket inte var något för mig. Överdrivet mycket krimskrams överallt och jag gillar inte krimskrams så värst..

På eftermiddagen gick jag till KLCC, spanade in köpcentret lite men väntade mest på att det skulle bli mörkt för att få se allt i mörker. Gillade stan 10 gånger bättre så fort det blivit mörkt då de va massa coola belysningar överallt och tornen var riktigt tuffa. Synd bara att man inte känner sig helt trygg och jag tog en taxi tillbaks till hotellet vid 9.

Men jag trivs rätt bra i min king size bed på 32a våningen, så de var ju inget fel på min kväll ändå!

Hej då Auckland :(

Bestämde ju mig för att åka direkt från Wellington till Auckland i fredags och för att kunna sova på denna 11 timmars resa tyckte jag det var en jättebra idé att inte gå och lägga sig! Träffade av en slump Allie som jag paddlade kajak med i Abel Tasman på mitt hostel och vi bestämde oss för att gå ut och se vad Wellingtons nattliv hade att erbjuda. Det var lite segt till en början men sen träffade vi några killar från Australien och det blev en urkul kväll!

Instalerade mig hos Linnéa, Cam och Tim på kvällen och jag somnade trots jag sovit hela dagen som ett barn. Var skönt med eget rum, men jag är ändå förvånad hur bra jag sovit och bra jag trivts med hostellivet! Så länge man hamnar i ett bra rum är det verkligen inga problem.

I lördags hängde jag i stan, lunchade med Yoshi och letade souvinirer och presenter. De som får en present av mig ska vara lyckligt lottade för jag har lagt ner många timmar och hela min själ! Kvällen bjöd på fest i mitt gamla hus. Sjukt mycket folk som vanligt och en riktigt kul kväll!

Annars har jag mest ägnat tiden för att umgås och bara säga hej då till Auckland.. Känns så himla konstigt..

Nu sitter jag på flygplatsen och imornbitti är jag i Kuala Lumpur!