Wellington

Carpa, carpa carpa!!! Jag anstränger mig till max för att njuta av mina sista dagar på Nya Zeeland. Idag har jag sett det mesta av Wellington. Åkte upp i det där röda lilla tåget, kollade utsikten, gick ner genom en botanisk trädgård, strosade i hamnen, åt lunch, gick på museum och avslutade med en glass i solen. Wellington är jättefint, väldigt annorlunda mot Auckland. Mycket olika designer och typ uppbygda turistsaker som är kul att titta på. 
 
Glad att jag valde att stanna en extra natt här så jag hann se staden som alla pratat så gott om. Men jag får väl erkänna att jag verkligen trivts bäst på alla de små avlägsna platser jag varit på. Där man kan gå upp extra tidigt och sätta sig på stranden och filisofera helt ensam på morgonen och bara njuta av allt vackert runt omkring. Men det är väl mixen av båda som gjort denna resa så bra antar jag. 

Imorgon åker jag hela vägen från Wellington till Auckland i ett ryck! Bara 11 timmars bussresa.. Är mätt på att se nya saker och har sett det jag vill. Ska bli skönt att komma "hem" och vara där några dagar innan resan fortsätter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0