Queenstown, igen och Fox Glacier

Efter underbara Milford Sound åkte jag tillbaks till Queenstown. Queenstown är för övrigt väldigt likt Åre fast jämt lite större, lite mer butiker och lite bättre drag. Gillade de hur mycket som helst!! De är ju där jag skulle jobbat, turismens mekka! Fast jag hade nog ändå tröttnat på alla fulla och sviniga turister..
 
Men fina dagar fick jag iallafall. Ännu mer tur med vädret och träffade 3 urgulliga Stockholmare 2 tyskar och en holländare. Man ska faktiskt inte undervärdera alla oss som reser själva, för ibland faller det sig faktiskt inte hur naturligt som helst o bara ramla in på en bar själv och börja snacka med folk. Jag kände mig för några minuter skitdum faktistk. Men det löser sig alltid, bara man vill. Hade en skitkul kväll med massa dans, bananjäger, neuken in keuken och diskussioner om att "carpa", fånga de här sista dagarna. 
 
I lördags hängde jag med en nyfunnen vän, strandhäng, en tur i bil, kebab och filmkväll. Skulle ha gått ut, men nu är jag typ sjuk så de va väl bara bra. Och otroligt skönt imorse då min buss gick kl 07.
 
Dagens destination var Fox glacier. Inget jag direkt har på min checklista men var tvungen att stanna nånstans på vägen uppåt. Tog en 3 timmars vandring till glaciären, va inget speciellt direkt.. Känns som man mättnar, för allt kan inte va underbart. Väl där uppe träffade jag hur som helst en tysk kille som bodde i mitt rum i New Plymouth. Nya Zeeland är litet och de va kul att se han igen! Men såklart reser han, precis som alla andra, åt andra hållet.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0