New Plymouth

Nu har jag spenderat ett dygn i New Plymouth, första stoppet på min resa. Blåsig stad med många caféer! Tanken med detta stopp var ju att vandra i Egmont nationalpark. Detta skulle då skett idag, men de spådde väderleksrapporten till typ orkan och minusgrader så de gorde inte ens några turer dit.. Istället vandrade jag "the coastal walk" åt ena hållet igår och åt andra hållet idag. Väldigt fint! Igår avslutades turen med att klättra upp för ett litet berg med jättefin utsikt, trodde dock jag skulle blåsa bort där uppe.. Turen idag spanade jag mest på de gigantiska vågorna, som för övrigt inte alls fastnade på bild. Jag skulle kunna sitta och stirra på vågor en hel dag, så lättroad är jag.. 
 

3e mars 

4e mars
 
Hostelet här är supermysigt med bara 40 bäddar och det renaste hostelköket i världhistorien. Igår gick jag och la mig kl 21, startade en film men va så trött att jag inte ens orkade kolla på den. De andra i rummet frågade om jag skulle med och dricka öl, men vet ni vad, kors i taket, hallelulja, jag sa nej! Ska försöka vara lite hälsosam ett tag och måste lära mig att inte falla så lätt för frestelser. Men idag kanske jag iallafall ska vara lite social så jag inte går o blir helt hjärntvättad av att bara prommenera runt och lyssna på tokiga podcasts hela dagarna! Men det är så skönt att bara vara. Filosofera. Vara ledig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0