Leka med sälar från en kajak.

Ja, det är vad jag fick vara med om idag. Just another day in paradise. Började dagen med en 2 timmars vandring. Det var jag och en tjej från Usa som knatade runt tillsamans. Nådde vårt mål och åt vår lunch tillsamans med 1 miljon sandflugor. Myggor i all ära men sandflugor ät verkligen hemska, och de är så sjukt många här på västkusten. De är som små äckliga blomflugor men de bits så man får bett stora som femkronor, och som de kliar!!

 
 
Blev hur som helst upphämtade av en vattentaxi som tog oss till en strand där vår guide och en kajak väntade på oss. Hade som vanligt tur med vädret och det blev strålande lagom tills vi skulle börja paddla. Vi hade även tur som lyckades paddla in i ett gäng riktigt lekfulla sälar! De va hur kul som helst, ska försöka få upp video på youtube så jag kan lägga in den här. De va alldeles inpå våra kajaker och lekte massa runt om oss. Ritkigt häftigt! Annars var det bara sjukt vackert att cruisa runt där bland gyllene sandstränder på det turkosa vattnet. 

 
Väl tillbaks i land var man rätt trött i kroppen efter en lång dag. Och efter lite middag bestämde jag mig för ännu en tidig kväll. Har känt mig så utmattad de sista dagarna.. Imorn går bussen till Picton och sen färjan över till Wellington. Bara en vecka till avgång, känns inte bra alls. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0