Lake Tekapo och Mount Cook

I Måndags kväll anlände jag till Chrichchurch och det enda jag brydde mig om att se var vägen från bussen till mitt hostel. Hade ingen lust att utforska stan och allt jag hört är att det inte finns något att se ändå. Mycket tomma platser och bygge efter jordbävningen som var för snart tre år sedan. Av det lilla jag såg. Åkte hur som helst ändå vidare tidigt i tisdagsmorse och stannade i Tekapo. 
 
En liten liten by precis vid en otroligt vacker klarblå sjö. När jag klivit av bussen träffade jag Julia, en jordnära, otroligt rolig och sjyst tjej från Skåne. Visade sig att vi skulle bo på samma hostel, samma antal nätter och vi åkte även på dagsutflykt till Mount Cook tillsamans. Hostelet var mer som en mysig fjällstuga precis vid sjön och det var utan tvekan en av de finaste platser jag bott på här i Nya Zeeland.  
 
Solade lite, lagade mat, tränade och kollade på stjärnorna. Så kan man sammanfatta dag 1. Dag 2 blev vi upplockade av en shuttlebus som tog oss 1.5 timma bort till Mount Cook. Oförglömlig dag med otroligt vackra vyer. Vi vandrade en tur på cirka 4 timmar och vi kunde inte haft mer tur med vädret. Klarblå himmel och totalt vindstilla. Ibland var vi bara tvugna att stanna upp för att ta in den vackra omgivningen. 

 
Idag har vi egentligen bara väntat på bussen och just nu befinner jag mig i Crownwell. ÅK INTE HIT! Jag är enbart här för att jag måste och stället jag bor på är det läskigaste någonsin! Någon slags camping där det känns som tiden stått stilla i 30 år. Har inte sett en människa och jag vågar knappt lämna mitt rum, prisa gud för Wifi iallafall. Man får passa på att fixa o dona när man är på ett ställe man ändå inte vill vara på..
 
I morgon åker jag vidare till Dunedin! Ska bli skönt med en liten större stad då det har varit mycket ödemark nu ett tag. I Dunedin ska jag träffa Josh, som jag stiftade bekantskap med i Auckland och är imorgon bnjuden på Tequilafest. Låter ganska farligt med otroligt kul! Ser fram emot det och hoppas bara jag överlever natten på detta läskiga ställe först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0