en helt vanlig tisdag

Tiden springer iväg och på lördag har jag jobbat i 2 månader. På ett sätt känns det som jag jobbat där för alltid, som om att min resa aldrig excisterat. Men det händer ju att man svävar iväg och längtar tillbaks.. Kollar så ofta på min delfinfilm.. Men dagar som dessa med 30 grader och strålande sol är det ändå underbart här i skandinavien! Har solat och badat 4 dagar i rad nu och man glömmer ju bort att man kan hitta på saker även efter jobbet. Det ljuva 8-16 jobbet. Jag och Tilda köpte med oss lite picknick och åkte till mitt smultronställe och badade idag. Go stämning som dom säger här. Klart man blir avundsjuk på alla semesterfirare, men jag har ju haft mitt i år. 
 
Hur som haver. Livet sen senast har rullat på. Det enda jag saknar här i Oslo är ännu mer sköna kompisar, skulle behöva ett hundratal för att stimulera min ständiga rastlöshet. Har ingen lust att bara sitta av livet, finns så mycket man kan göra istället. Men efter Nya Zeeland blev jag ändå hyfsat trött på att vara själv, hur mycket jag än uppskattar mitt eget sällskap. Kommer nog roa ner mig till hösten tänker jag. 
 
Något revolotionerande har väl annars inte hänt. Inga barn på gång, inget äkenskap att erkänna och ingen dödlig sjukdom som upptäckts. Räknar dagarna till helgen. Blir livsnjutar och spenderingshelg. Tapas, luxusdrinkar, utgång och sol&bad står på agendan. Hoppas dagarna fram tills dess går snabbt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0