Welcome to my crib..

Lovade Emma att jag skulle visa upp mitt nya boende.. Jag har ännu inte tagit några bilder, men det kommer inom kort! Jag kan ju dock försöka beskriva så gott det går hur jag bor just nu!
 
Förutom mig så bor det 3 britter här, ett par och en ung man. De två männen är extremt fotbollsintresserad och gillar att spela Fifa. Har dock fått reda på att PS3 bara är här på besök ett par veckor, så snart kanske man kan få kolla på Tv nångång.. Mannen i paret pratar även med extremt hög röst och detta radhus är EXTREMT lyhört. Vilket även gör att jag vaknar av mannen som bor i rummet brevids alarm på morgonen... Samt hör exakt allt annat som försegår här på nedervåningen där jag bor. På torsdag kommer även en tredje man som varit bortrest och som jag inte träffat ännu. 
 
Hur som helst då så är det ett 3-vånings radhus vi delar på. Jag och Dave i källarn, kök/vardagsrum på plan 2 och de andra på plan 3. För att ta sig till mitt rum måste man gå genom garaget där vi förutom massa skit förvarar våra sopor... Mitt rum har inga fönster och dörren har inget handtag. Jag har därför hängt upp ett lakan på dörren så den inte stängs helt och så jag ska kunna öppna den... Inne i mitt rum befinner sig även husets tvättmaskin. Detta tyckte mina två svenska vänner var extremt märkligt och båda genomförde exakt samma prucedur när de första gången var på besök, letade efter vart den var och var prångt tvugna att öppna dörren den är bakom. Jag kan med andra ord få besök när som helst av en sambo som ska tvätta. Gäller alltså att hålla rent omkring sig och att inte gå runt naken i onödan..
 
 
 
Jag och Dave delar badrum. Toaletten är trasig så man måste mecka med toalettborsten så att den inte ska flöda vatten hela dagarna. Eftersom toalettborsten används till detta verkar han inte fatta att vi kanske behöver en ny och lämnar istället bajsränder i toaletten. I övrigt är väl badrummet ok. Handfatet är dock så litet att det blir blött på hela golvet när man tvättar ansiktet. Och jag hade precis fight med en tusenfoting som lurade där inne...
 
 
Köket då. Jo men köket är bra! Diskmaskinen fungerar inte och vi har bara 3 mattallrikar, men annars är det inte så mycket att klaga på! Fint matbord med rangliga stolar. Och i vardagsrummet finns soffor i olika färger och modeller och en Tv. En soffa som ser exakt ut som den där röda romantiska "lyxsoffan" i The sims.. Vi har även en lite balkong där det finns en, tro det eller ej, superbra grill. 
 
 
De var väl egentligen de! För detta kalas betalar jag ca 750kr/vecka plus ytterligare ca 150kr för el, internet, tvkanaler osv. Det är rätt dyrt med boende i Oslo, men där får man ju iallafall bra standard! Kan ju tillägga att detta är otroligt bra pris för såpass "bra standard" jämfört med mycket annat... Men hur som helst så trivs jag ändå här, man vänjer sig liksom! Det är även sjyst avstånd till jobbet, ligger ett stenkst från en av stans bästa bar och restauranggata och är ett säkert omårde. 
 
Get the fuck out of here now!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha låter mysigt du

2014-01-05 @ 19:37:22
URL: http://emmavandersson.blogg.se
Postat av: Mari

Haha Malin, dette ser jo underbart ut ;-) Spesielt at du har vaskemaskinene på rommet ditt, men jaja, man venner seg vel til det meste :P

2014-01-07 @ 09:24:06
Postat av: ulla

hahaha herreguud!!!

2014-01-07 @ 09:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0