10 frågor till... Mig själv!

Eftersom min blogg inte är tillräckligt stor för att ha såkallad frågestund så som de stora bloggarna har, får jag ställa mig själv lite egna frågor som ni inte ens visste att ni ville ha svar på! 
 
1. Varför valde du att åka till Nya Zeeland när du hade det så bra i Oslo?
Började gå i dessa tankar redan 2011 egentligen. Ville åka hit för att upptäcka naturen, men även ha möjlighet att jobba i ett annat land där det är lätt med språket. Verkade som det perfekta stället att bara sticka till helt enkelt. Och timingen känndes bra då jag hade vart på samma ställe i ett år och jag tröttnar så snabbt på att vara på samma ställe. (måste sluta med de snart dock, växa upp..) 
 
2. Vad saknar du mest från hemma?
Är faktiskt inte något jag direkt saknar, för det mesta är så himla likt. Äter ju i stort sett samma saker, gör väldigt mycket samma och umgås ju till och med med svenskar.. Så det jag egentligen saknar är ju såklart familjen och vännerna. Skulle ju i och för sig va nice att åka lite skidor och långfärdsskridskor, men det komemr ju fler vintrar till det! 
 
3. Har du gråtit, spytt eller svimmat sen du kom till Nya Zeeland?
Nej, jag har faktiskt inte gjort något av det! Eller kanske grät jag någon gång där i början när jag hade lite av en livskris på hostelet? Men spytt har jag inte gjort och svimmat har jag aldrig gjort i hela mitt liv, så nu vet ni de.
 
svårt att komma på frågor till sig själv....
 
4. NÄR KOMMER DU HEM? Är väl en fråga som jag fått ett par gånger.. 
Och jag vet inte! Jag har ju som jag tidigare skrivit min biljett till Sydney 14 april och jag har väldigt stor lust att komma hem till sommarn hemma, så säkert någon gång i maj, inte senare än juni iallafall. 
 
5. Hur fick du ditt jobb? 
Jag hade mailat många hotell innan jag kom hit, de få som jag faktiskt fått svar från gick jag och lämnade cv till dagen efter jag kom hit. Fick sitta ner och prata med min nuvarande chef, som för övrigt är världens ballaste, fick även träffa direktören Ross som också är helskön. de bestämde att jag fick komma på måndagen 3 dagar senare och på den vägen var de! Hade nog väldigt mycket tur och jag undrar verkligen vad jag hade gjort nu om jag inte fått jobbet så snabbt..
 
6. Hur mycket pengar hade du innan du kom till Auckland?
Jag lyckades i ärlighetens namn inte spara ihop så mycket pengar i slutändan då det var en del extrautgifter där i slutet jag inte räknat med.. Men jag hade väl kanske 40 - 50 000 när jag kom hit tror jag. Önskar att jag haft mer! Men då har jag verkligen inte levt något backpacker liv, hade jag gjort de hade det inte varit några bekymmer.
 
7. Vad måste du se/göra innan du åker hem? 
Skulle jag vara tvungen att åka hem imorn skulle jag ändå vara nöjd med det jag sett och gjort, även om det inte är så mycket. Men jag längtar verkligen till sydön för det är där den riktigt häftiga naturen ska vara. Det jag verkligen vill göra där är att få bada med delfiner på ett ställe som heter Kaikoura, där kan det vara upp till 100 st tillsamans i en flock! Där kan man även se späckhuggare och valar om man har tur, vilket skulle vara helt fantastiskt. Annars har jag lust att göra iallafall en vandring med minst 2 övernattningar och någon mer kajaktur. Jag är verkligen inget sånt hoppa-ner-från-höga-höjder-fan de får resten av alla som reser ha för sig själva.. Är inne på att plocka frukt i ett par veckor innan jag åker också, för att dryga ut reskassan samt för att det känns som en kul grej att ha provat! 
 
8. Vad är då det bästa du gjort hitills? 
Bay of island. De va några av de bästa dagarna i mitt liv.. Underbart ställe. Men även alla spontana turer till olika stränder och för att inte tala om massa av de roliga kvällarna och nätterna då vi vart ute och festat..
 
9. Ångrar du någonsin att du reste själv? 
Jag vet inte hur det hade varit om jag inte träffat Linnea och Niklas, som gör att det inte alls känns som jag är själv. Men jag ångrar det absolut inte. Det skulle vara av den anledningen att man inte kommer ha någon att dela minnen med när man kommer hem, men jag gillar mitt eget sällskap, så är det bara! När jag träffar andra som reser tillsamans kan jag bli lite avundsjuk, men jag hoppas jag hittar nån att resa lite med när jag ger mig ut på min tur. 
 
10. En sista fråga... Kom inte på nån mer, så lägg upp den bild som du liksom myser mest av att se från tiden i Nya Zeeland. 
Blir såklart en bild från Bay of island. Vi stannade på en ö och hela folkströmmen gick upp på nåt berg medans jag smet iväg till en helt egen liten strand som känndes tusen mil från resten av världen.. Vet inte varför, men det känndes så speciellt och jag kommer sent glömma de.. 
 
Nu kom jag på en fråga 11 bara för det!
 
11. Vad är din relation till Niklas Andersson?
Jag och Niklas har ju spenderat massa tid tillsamans vilket synts både på bloggen och på andra sociala medier.. Och för att reda ut det för alla, så är vi bara vänner. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Aa men roligare med risoni ju :D

2014-01-14 @ 09:30:35
URL: http://emmavandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0