Första dagarna i Auckland

Resan hit var lång, men det gick ändå okej med god mat, gratis dryck, bra filmer och det perfekta sovkittet som jag fick av kollegorna.

 
 
 
Kom fram till Auckland torsdagförmiddag, checkade in på hostelet och tog en liten tur på stan. Men väl ute på stan drabbades jag av nån slags sentimeltal deperissionsattack och skyndade mig tillbaks till hostelet. Somnade som en sten och sov 13 timmar! När jag vaknade känndes allt bättre och jag gav mig ut och lämnade CV till 2 hotell som jag mailat innan jag kom. När jag var på det andra så lämnade jag det till receptionen, gick ut och sen kom de springandes efter mig och sa att chefen ville träffa mig med en gång. Det blev då en spontanintervju med både honom och direktören och det gick hur bra som helst! Han började prata om att han bara behövde mitt pass och bankuppgifter, vilket enligt mig känns ganska mycket som om att man har rätt goda chanser. Ska provjobba på tisdag och jag hoppas verkligen att det går bra!! 
 
Detta gjorde att jag bara kunnat slappna av i helgen, med gott samvete. Igår gick jag på tur till Mount Eden som är en kulle som ligger ca 30 min härifrån med jättefin utsikt över hela staden.
 
 
 
Sen åkte jag till Takapuna som ligger lite utanför stan där träffade jag svenska Linnéa och Niklassom jag haft lite kontakt med innan jag reste hit. Vi hängde på stranden och lagade tacos. Jättekul att träffa dom. Blev avundsjuk på Linnéa som bodde precis vid stranden med 2 kiwis, lite roligare än att bo inne i city, men kollektivtrafiken här verkar inte vara ett dugg pålitlig så måste ju ha nära till jobb tyvärr.
 
 
Friendz hostel som jag bor på har faktiskt varit över förväntan. Det fungerar bra och många som bor här är långtidsboende med jobb så de flesta är ju i samma sitution. Tror därför att jag blir kvar här ett tag och inte stressar med att försöka få tag på boende. Här är man aldrig ensam och det är sjyst stämning. Det bor dock mest fransmän här och alla som träffat en fransman vet ju att de inte är så glada i att prata engelska..
 
Auckland verkar vara en fin stad, lite för mycket skyskrapor för min smak, så skulle som sagt hellre bo utanför centrum. Men det får bli många utflykter istället. Nya zeeländarna är hur trevliga och hjälpsamma som helst, precis som man hört om. När man kommer till butiken blir man förvånad varje gång för att de pratar med en som om man var bästa kompisar. 
 
Hoppas allt är fint hemma och nu när ni ställer om klockan så kommer vi vara 12 timmar före istället för 11! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0