Slut på det roliga..

Mina 3 fridagar har gått alldeles för snabbt.. Men kul har jag haft! 
 
I torsdags bakade jag lussebullar och hallongrottor som blev väldigt uppskattade av mina flatmates! Blev imponerad av mig själv faktiskt.. Sprang runt i butiken i en timma för att hitta alla ingredienser och det går ju faktiskt att göra de mesta här precis som hemma. 
 
 
Torsdagar betyder Pub Crawl, så på kvällen kom Niklas hit en tur innan vi gick och mötte upp en tysk tjej jag träffade i Rotorua på första baren. Go stämning och en riktigt kul kväll! 4 barer senare avslutade vi kvällen på Mcd.. Startade på första baren halv 9 och kom väl hem vid 4 så man hann ju med ett par dansmoves så att säga..
 
Igår var tempot inte allt för högt och innan jag var och såg på en jättefin lägenhet här i området så gjorde jag inte mycket.. Besökte en fiskmarknad i hamnen där jag köpte färska (otroligt goda och billiga) räkor till kvällens middag.
 
 
Linnea och Niklas kom hit och jag bjöd på en, enligt mig själv, fenomenal räkpasta. Vi drack lite vin på ballkongen innan vi fortsatte till Casette nine, riktigt sjyst bar här inne i stan. Som säkert synes på bilderna så blev det en otroligt lyckad och rolig kväll! Avslutade som vanligt på Danny Doolans, en Irlänsk bar där dom spelar exakt samma spellista varje kväll. I samma följd. Vet inte varför man alltid hamnar där egentligen.. Har bara blivit nån slags tradition..
 
 
Ikväll var jag och Niklas ute och käkade middag i hamnen. Riiiktigt gott, de är så himla mysigt att bara gå ut på stan och käka sådär ibland.. De är riktigt sjyst atmosfär, mycket folk i rörelse och det finns så brett utbud. Gillar Auckland mer och mer för varje dag som går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0