Dan före dopparedan!

Idag har jag och mina små julenissar varit och handlat alla nödvändigheter inför morgondagens julfirande! Kommer bli skitbra. På bordet kommer vi ha köttbullar, omelett med räkstuvning, Jansons frestelse, varmrökt lax, hemmagjord röbetssallad, hemmagjord risalamalta, pepparkakor, julmust, glögg och hemmagjord snaps. Otroligt nöjda med att vi lyckats få till det så bra. (Återtår ju i och för sig att se hur det går med tillagningen imorn..) 
 
Besökte en skandinavisk butik som visst ligger väldigt nära jag bor nu där de hade allt möjligt kul så som gott och blandat, fiskbullar, gifflar, kaviar etc. Alltid skönt när man får lite hemlängtan. Blev jättesentimental när jag var där inne och började nästan gråta haha.. 
 
Det känns typ som om det är Juli och man går omkring och låtsas att de är julafton.. Känns skitskumt och jag saknar familjen massor. Men vi gör det bästa av situationen, så imorn ska jag ha mysmorgon här hemma med julkalender och tända ljus. Får väl gå upp kl 6 bara för att få ta del av mörkret typ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0