Besöket

Tidigt imorse lämnade Tilda mig. Regnet öste ner och jag har gått och blivit krasslig. Tvivlar på att det kommer kunna bli en bra dag..
 
Dagarna med besök har gått alldeles för snabbt, har kombinerat lite sightseeing, fest, restaurangbesök och hemmamys med en del jobb. Vi har utbytt asgarv, skvaller, rövarhistorier och resetips. Så skönt att ha någon från hemma här hos lilla mig. Jag fick en jättefin goodiebag med godis, shotglas, nyckelringar och en australiensisk koala som jag verkligen uppskattade! :) 
 
Hur som helst så var världens snällaste Campbell i farten i onsdags när jag egentligen skulle mött upp Tilda på Queenstreet mitt i natten. Vi körde istället ut och hämtade henne vilket resulterade i en väldigt glatt överaskad gäst! Inte nog med det hade vi redan fått låna madrass som han dessutom incisterat i att blåsa upp. 
 
På torsdagen gick våra munnar i ett och vi begav oss ut på en tur upp till Mount Eden. På vägen tillbaks inhandlade vi varor till vår Mexikanska afton som skulle äga rum senare.
 
Halv 6 kom gänget och 3 timmar senare hade vi tryckt i oss tacos och en flaska tequila. Glada i hatten tog vi bussen in till stan och tog sedan del av den traditionella torsdags barrundan. Eftersom formen visst var så bra blev det till och med tävlingsdags för min del.. Tvingade även med Niklas i tävling nummer 2 där priset var Skydiving vilket jag isåfall skulle gett till Tilda för de skulle jag själv aldrig utsätta mig för. Vi vann dessvärre inte. 
 


Lyckades hamna på en hel del mingelbilder under kvällen..

Vet inte om jag fick en utskällning här eller om det bara är när han skriker i mikrofonen att "lag två verkar inte fattat vad man ska göra"...

Bilderna får demostrera hur bra det gick för mig på kakätartävlingen också... 
Börjar med ett seriöst försök...

Inser att hmm jag kan ju faktiskt bara äta upp kakan istället.
Avslutar med att se väldigt nöjd ut över mitt beslut och tar istället en slurk av min drink....
 
Efter ca 6 timmars konstant dansande var vi 2 trötta och fnittriga tjejer som spatserade hemmåt. Väldigt lyckad kväll i väldigt gott sällskap. 
 
Tog rejäl sovmorgon på fredagen och bara mös hemma hela dagen. Hade förberett med fryspizza och på kvällen blev det ett restaurangbesök här på Ponsonby road. När vi kom tillbaks visade det sig att alla mina flat mates ville deltaga i kvällens förfest och vi körde ett par parti Ring on fire. Jag och Niklas skrattade som vanligt så vi fick ont i magen och vips var det dags att ge sig ut igen. Ponsonby social club blev det efter några om och men. Varmt och trångt, men ändå kul. 
 
På lördagen var det back to work för min del och det var verkligen inte kul... Trött, tröttare, tröttast.. Jobb också på söndagen, men på kvällen blev det mongolisk buffé i Takapuna med ett helt gäng hungriga hjältar. Åt ännu en gång så jag nästan sprack, men ack så gott det är. 
 
Igår gjorde vi ingenting innan jag skulle jobba, jag måste åkt på något virus under helgens gång och känner mig fortfarande otroligt sliten.. Men nu två dagars ledigt, dags att vila upp sig för nu ska jag börja jobba på riktigt! 5 dagar i veckan som vanligt folk. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0