Waiheke och svensk marknad

I lördagsmorse tog jag, Marc och Freya färjan över till Waiheke. En ö ca 30 minuter utanför Auckland. Ön är känd för fina stränder och för sina vinodlingar. Vi spenderade lite tid på stranden, tyvärr är det dock skitkallt så fort solen inte skiner, men när den väl skiner känner man hur otroligt stark den är. Vi åt lunch med fin utsikt och sist tog vi oss an en vandringstur. Det var helt otorligt vackert!
 
 
 
Min kamera hade såklart dåligt batteri märkte jag när vi kom fram så de är en del dåliga mobilbilder.. 
 
När vi kom tillbaks slängde jag i mig lite mat och mötte upp Estelle och en kompis till henne. Vi tog en öl på en pub hennes pojkvän rekomenderat och sedan mötte vi upp några från hostelet på en annan bar. Kul kväll. Träffade massa trevligt folk och det var två stycken som seglat hit från Frankrike, gått på ett rev mitt ute i ingenstans så båten sjönk och dom vart kvar på en ö i flera veckor! Så kul o höra folks spännande historier. 
 
 
Igår läste jag detta när jag vaknade och blev genast på lite bra humör,

Niklas Andersson: maggggan o linnea?! är vi samlade?
Linnea Backman: I'm here!
Niklas Andersson: hahah magggan har nog sovmorogn
Linnea Backman: Ja hon var ju ut igår;)
 
Sen kom söta Niklas o Linnea till hostelet för att plocka upp mig. Så skönt att prata svenska! Det var svensk marknad här i Auckland och det ville vi ju inte missa! Köpte julmust, gott och blandat och rabarbersaft! Trevlig tillställning. Nu ska jag bara lyckas spara på detta tills jag blir riktigt sugen och verkligen saknar hemma..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0