2 veckor och 3 dagar.

Nu har jag varit här i 2 veckor och 3 dagar. Det har gått otroligt snabbt och man kan väl säga att ganska mycket har hänt sen dess. Om en vecka flyttar jag till lägenheten. Jag och Estelle var där på försenad holloweenfest i fredags. Jag tror det kommer bli bra. 
 
Men så här efter dessa 2 veckor kan jag konstatera att om jag inte fått jobb i Auckland så snabbt som jag fick, hade jag nog inte stannat här. Det är absolut inget fel på staden, jag gillar den. Men det finns ju så mycket annat fint i Nya Zeeland och just nu känns det som om att alla pengar bara kommer försvinna här. Kass lön, dyr hyra och alldeles för mycket att lägga pengar på.. Men det är bara att jobba på så fort jag får chansen! För nu ser jag verkligen fram emot den dagen jag ger mig iväg på resa runt öarna!
 
Idag har jag och Niklas vart på utflykt till Devonport. Det är ca10 minuters båtresa från stan. Vi hade tur med vädret och det var jättefint. Besteg de två "kullar", slocknade vulkanerna som fanns där. Innuti den ena var det massa tunnlar så där var det lite annorlunda mot de jag sett tidigare. 
 

Avslutade trippen med Frozen yogurth! Min första och antagligen inte sista. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0