Mina favoriter i Nya Zeeland

Mina topp 6 från Nya Zeeland
 
1. Simma med delfiner i Kaikoura! Kommer bli en svårslagen upplevelse i mitt liv, det var helt fantastiskt. Byn i sig är också jättemysig, precis vid havet med snöiga berg i bakgrunden. Mysiga restauranger och härlig atmosfär. 
 
2. Kajak i Milford Sound. Otroligt vacker och annorlunda plats som inte är allt för lättillgänglig. Kajak var definitivt det perfekta sättet att komma extra nära och vi hade turen att komma nära både delfiner och sälar. Hade jag haft mer pengar hade jag även gjort någon av de kända vandringarna här, men det får bli nästa gång!
 
3. Mount Cook, Nya Zeelands högsta berg.Vet inte om det var vädret, sällskapet och de få förväntningar som gjorde denna dag oförglömlig, men det var bara så vackert. Det är något visst att spatsera runt i shorts o t-shirt samtidigt som du ser upp på de snöiga bergen. 
 
4. Queenstown. Pulserande by med fantastiskt vacker omgivning. Mängder av coola aktiviteter och barer. Som en större version av Åre, såg till och med att det finns något slags samarbete med Åre. Jag var skrämmande nära på att bara strunta i allt och stanna i Queenstown, men blev iallafall två nätter längre än planerat.
 
5. Kajak i Abel Tasman.Klarblått, turkost vatten och guldiga stränder. Lekfulla sälar, bra väder och bra sällakap. Nackdelen var väl sandflugorna, riktigt obehagliga djur som gjorde att det inte ens var bahagligt att sitta på stranden och äta lunch. Men annars, riktigt fint. 
 
6. Snapperfiske och otroligt vackra vyer i Bay of Island.En av mina första resor utanför Auckland och jag var helt i extas när jag kom hem för det var så vackert. Gillar man som jag att hänga på kusten, åka båt, hänga på stranden, äta god fisk och dricka jägerbombs så ska man åka till Pahia!
 
Det är hur svårt som helst att ens välja vad som varit bäst då allt varit så annorlunda och bra på sitt sätt. Nya Zeeland är grymt helt enkelt! Vandring i Picton, chill i New Plymouth, studentfest i Dunedin och vackra Lake Tekapo var också heeelt underbart! Hittar jag någonsin ett land som passar mig bättre än detta blir jag förvånad. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

jag hänger med om du åker tillbaka nångång!!

2014-03-31 @ 22:49:42
URL: http://emmavandersson.blogg.se
Postat av: leonor broberg

fina bilder

2014-04-04 @ 08:58:20
URL: http://leonorbroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0